Vad är lycka?

Frågan ställldes? Vad är lycka.
För mig kommer alltid lycka vara individuellt, vad som gör mig lycklig kan bara jag avgöra. Känslan av att känna lycka är nog något många inte låter sig att känna. Ibland tror jag att "jantelagen" hindrar gemene man att inte tillåte sig vara lycklig, Det är fult att vara lycklig och lyckad.

För mig finns lyckan  här och nu, i goda och nära relationer, inte i ett avlägset "sedan". Lycka är att kunna gilla läget och att gilla sig själv. Ingen kommer att ge dig lyckan du måste uppleva den själv.

 Våga vara lycklig och lev idag i morgon kan det som gör dig lycklig idag göra dig olycklig men känslan av att lyckan fanns igår kan ingen ta ifrån dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback